Articole, Home

Sportul si motivatia

Sa presupunem ca v-ati decis sa va apucati de sport si incepeti sa va faceti deja planuri.
Banuiesc ca majoritatea dintre voi ati mai facut asa ca ati achizitionat un abonament la sala, insa ati bifat doar prima si eventual a doua sedinta.

Daca te decizi azi ca aceasta este ziua in care vrei sa te apuci de sport, nu inseamna ca trebuie sa o iei chiar acum la fuga si sa alergi cel putin 15 km.
Cel mai bine ar fi ca prima data sa exersezi acea parte care se arata a fi cea mai slaba: MOTIVATIA.

In sport, motivatia este importanta pentru obtinerea succesului. Adesea, suntem tentati sa spunem ca marile performante se bazeaza in mare parte pe abilitatile innascute. Consider ca pentru a atinge nivelul cel mai inalt intr-un sport trebuie sa ai talent, sa muncesti pentru a te perfectiona si nu in ultimul rand sa fii motivat.

Care este scopul final?
Fie ca e vorba de modelarea corpului, de starea de sanatate sau de beneficiile psihice, e bine ca sa avem tot timpul in minte motivul pentru care dorim sa facem miscare. In felul acesta vom gasi activitatea ideala pentru ceea ce dorim si ne vom bucura de rezultate. O buna modalitate de a-ti pastra motivatia este de a-ti aminti constant ca urmeaza sa culegi niste beneficii de pe urma muncii depuse.

Avem nevoie de un program?
Da, cel mai indicat este sa avem un program pe care sa il intocmim cat mai realist. Nu merita sa incepem cu o ora de sport in fiecare zi, mai ales daca stim ca venim obositi si fara chef de la munca si nu am mai facut miscare de cand eram la liceu.

Nu trebuie sa uitati ca lenea, suprasolicitarea, febra musculara pot fi „motive serioase” de intrerupere a programului stabilit.
Este foarte important sa nu exageram si sa ne permitem o continuitate. Daca te extenuezi, nu vei obtine nimic. Antrenamentele vor fi complet ineficiente, iar tu iti vei forta corpul. In felul acesta, nu iti vei dezvolta musculatura, vei avea dureri de oase si muschi, te vei simti fara energie.

Daca crezi ca te ajuta, poti sa iti gasesti o partenera cu care sa mergeti impreuna la sport, amandoua veti avea sanse mult mai mari de reusita. Intr-o zi nu ai tu chef, in alta zi are ea nevoie de cineva sa ii aminteasca de planul comun.

Nu trebuie sa iei fiecare ora petrecuta la sala ca un chin.
Iti sugerez sa adopti o alta atitudine: ia fiecare ora ca pe o provocare, dovedeste-ti ca poti mai mult si axeaza-te pe progres.
Orice antrenament ai alege, trebuie sa respecti doar o singura regula – sa o practici din ce in ce mai intens si regulat.

Get fit @ FITLAND!

Andrea Vituly

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.