Articole, Home

Ce tip de antrenament sa alegem?

Doriti sa va apucati de sport, insa idee nu aveti cu ce tip de antrenament sa incepeti?

Pentru inceput va sfatuiesc sa faceti o combinatie de ore cardio cu cele de modelarea corpului. Cardio inseamna orice activitate care iti ridica pulsul inimii pana la un anumit nivel. Exercitiile cardio sunt cunoscute mai ales pentru faptul ca sunt un mod eficient de ardere a caloriilor.
Cu toate acestea, nu va recomand sa efectuati doar exercitii de acest tip.
Nu trebuie sa uitati ca muschii trebuie modelati si tonifiati. Doar sa nu va asteptati ca dupa 2 luni de sport intr-o dimineata va aparea six-pack-ul de mult disparut.

Ideal ar fi ca programul de antrenament sa cuprinda exercitii pentru toate tipurile de muschi si pentru toate partile corpului. Banuiesc ca va doriti o dezvoltare armonioasa a corpului si nu un corp lucrat pe jumatate, gen Johnny Bravo – cu brate imense si niste bete in loc de picioare.
Nu este de ajuns doar sa ridici greutati, deoarece pe langa antrenamentele de forta mai ai nevoie de rezistenta, anduranta si flexibilitate.
Este deosebit de important sa lucrati si la flexibilitate. Daca va chinuiti sa va legati la siret, inseamna ca aveti o problema. Exercitiile pentru dezvoltarea flexibilitatii sunt reprezentate de incalzirea si intinderea de la inceputul orei, respectiv cool-down de la sfarsitul orei. Stretching-ul imbunatateste circulatia sangelui si postura. Durata fiecarei miscari de stretching trebuie sa fie intre 15-30 de secunde, timp suficient pentru a simti tensiune in muschi, dar nu si durere.

Este indicat sa includem in programul nostru si exercitiile de flexibilitate (yoga, gimnastica pentru coloana), deoarece din cauza sedentarismului se pierde o mare parte din flexibilitatea corpului. Poate nu stiti ca sunt unele activitati precum lucrul la calculator, care scurteaza anumiti muschi, iar cu timpul ne dam seama ca nu mai reusim sa efectuam miscari simple (de a ne intinde dupa o carte aflata pe raft).
Daca stam 8-9 ore pe scaun in fata calculatorului, trebuie sa acordam mai multa atentie zonei inferioare a spatelui.
Pe urma exercitiilor postura se va imbunatati treptat si silueta va incepe sa se rearanjeze.

Get fit @ FITLAND!

Andrea Vituly

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.