Importanța aspectului fizic



Aspectul fizic a devenit o preocupare destul de importantă atât în viaţa femeilor, cât și a bărbaţilor (poate mult prea mult). Din dorinţa de a arăta perfect, ne cumpărăm creme, parfumuri, genţi și hainele cele mai fashion, ne numărăm caloriile, renunţăm la dulciuri sau alte mâncăruri preferate, facem sport ca nebunii. Sunt unele lucruri de care însă uităm complet. Si anume că, o poziţie corectă a corpului are efect asupra aspectului fizic și estetic în general.

Obiceiurile noastre de viaţă și de mișcare au un impact asupra coloanei vertebrale. Trebuie să învăţăm să supraveghem poziţia bazinului în mers, când stăm așezaţi sau în picioare. Foarte puţini știu însă că pentru asta, prima dată trebuie întărită musculatura abdominală. Poziţia noastră e afectată de viaţa psihică, stilul de lucru, tocuri (evident, doar în cazul femeilor). La un moment dat coloana vertebrală are de suferit, cât și umerii și gatul.

Ȋncepem să semănăm cu un personaj Disney, numit Quasimodo. Curbăm spatele, arcuim regiunea lombară, care ne va provoca o tensiune musculară inutilă. Dacă stai toată ziua în faţa calculatorului și nu faci mișcare aproape deloc, nu trebuie să te mire faptul că umerii tăi mai au puţin și imediat ajung la urechi. Este indicată efectuarea unor serii de exerciţii menite să întărească rezistenţa coloanei, precum și a mușchilor spatelui, coapselor și a celor abdominali.

Sunt mai multe tipuri de ore care antrenează mușchii menţionati mai sus, aici putem aminti: pilates, yoga, body-art, gimnastica pentru coloana, port de bras. Toate acestea elasticizează coloana și se practică în ritm lent, fără pantofi.

Ştiu, veţi spune că aceste tipuri de ore sunt mult prea plictisitoare și destinate persoanelor în vârstă. Nu e chiar așa! Cu toate că și eu la început mă feream de aceste ore, cu trecerea anilor și cu multiplicarea problemelor de coloană, mi-am dat seama că aceste ore pot fi foarte benefice. Am ajuns să nu mai casc în continuu la aceste ore și să nu adorm când ne culcăm pe podea. Ca de obicei, respiraţia are un rol foarte important. Este acea modalitate prin care stabilizăm întreaga musculatură, coloana vertebrală și abdomenul.

Trebuie să evităm respiraţia superficială!

Orele nu sunt pe atât de simple pe cât par, însă exerciţiile se pot învăţa relativ ușor. Primul lucru pe care trebuie să îl inveţi este respiraţia și postura corectă. Inspiri pe nas și expiri pe gură, și nu invers cum am mai văzut și eu. Ritmul trebuie să fie unul constant, corelat cu mișcarea. Cu toate că muzica este lentă (chill out/ lounge) tot sunt persoane care nu reușesc sa prindă ritmul. Din păcate aici nu pot să dau sfaturi, nu cred că acest lucru se poate învăţa, ori îl simţi ori nu. Relaxează-te și nu te gândi la nimic, important este să execuţi exerciţiile corect. Trebuie să încordezi abdomenul, îndreptând spatele. Relaxează-ţi umerii, bazinul ușor împins în faţă, prin încordarea feselor.

La efectuarea exerciţiilor pentru zona abdominală, trebuie să ai grijă ca acestea să fie executate cu spatele și abdomenul încordat. Spatele să fie mentinut drept, iar bărbia scoasă din piept pentru a respira corect. Dacă ești la început și nu ai încă rezistenţa fizică, nu te forţa! Contează să efectuezi mișcările corect decât să faci multe serii greșite.

Progresele apar repede, contează să nu renunţi!

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.